Alhoewel we op de korte termijn nog steeds bearish zijn op goud (niet op zilver) blijft goud opvallend vasthoudend aan de ingezette stijging. Natuurlijk heeft dhr Trump met zijn getweet hierin een belangrijke rol. Goud was wat weggezakt en we waren net te laat met het verkopen van onze korte termijn puts. We raden u dan ook aan om deze te verkopen op de eerst volgende dip. Uiteraard moet u wel proberen winst te maken. Als u reeds de puts verkocht had, dan proficiat, dan heeft u het beter gedaan dan wij. Misschien krijgen we nog een kans, wij verwachten van wel aangezien goud behoorlijk overbought is.
Op de lange termijn laten we er geen gras over groeien, goud en zilver gaan omhoog, we zijn hier behoorlijk zeker van. Hoe hoog, dat valt te bezien, maar wij denken dat het een historische high boven de vorige toppen zal ………………..
Sinds dhr Trump section 232 niet direct heeft willen tekenen zijn de uranium aandelen in een tamelijk heftige selloff terecht gekomen. Niemand wil ze nog aanraken en men dumpt ze met grote aantallen, de uranium aandelen lijken daardoor haast wel radioactief besmet.
Dit is voor ons juist een teken om bij te kopen. We hebben dit reeds gedaan, iets te vroeg, maar ja met zo’n volatiliteit is het moeilijk de exacte bodem te bepalen. We zeggen u dan ook niet meer dat dit de absolute bodem is geweest, wij zijn ook tamelijk verrast door de verkoopdrang in deze sector. Het moet haast wel dat er bedrijven in deze sector gaan omvallen, wij denken echter niet dat de bedrijven die omvallen zich onder de ons geselecteerde aandelen bevinden. We zijn zo overtuigd van de potentie in de uranium sector dat we de stoplossen van de uranium aandelen op 66% verlies van de huidige aankoopbedragen te zetten. Dit betekend dat we bereid zijn eventueel 66% te verliezen eer we deze aandelen gaan verkopen als we het totaal fout hebben. Bent u dit niet bereid verkoop dan aub gelijk alle indelen in deze sector. Tevens moet u bereid zijn om 5 tot 10 jaar te wachten. Wij denken dat er aandelen tussen zitten die 20x zoveel waard zijn over 10 jaar dan nu het geval is. Verder moet u nog 1 advies ter harte nemen: Leg nooit teveel kapitaal in deze sector in van uw totale portfolio, nooit meer dan 5%.
Dhr Trump heeft nog niet gezegd dat hij niet wilt tekenen, hij wil het beter onderzocht hebben. Toch reageert de sector of dat hij niet wilt tekenen. Voor ons maakt het niet uit of the Donald tekent of niet, het betekend alleen dat de stijging in dit soort aandelen geleidelijker zal zijn en dus niet op de korte termijn zal gebeuren. Een belangrijkere factor die tot hogere aandelen prijzen in de uranium sector zal leiden is de prijs van het spul zelf. Indien deze stijgt, stijgen de aandelen met een enorme hefboomwerking mee. Wij denken dat door grote veranderingen die aankomen in de energietransitie dat uranium zal gaan stijgen en flink ook. De wereld zal immers meer elektriciteit nodig hebben. Het meest effectieve en met het minst CO2 effect is door kerncentrales bij te bouwen. China en India doet dit reeds, Frankrijk heeft besloten ze langer open te houden. Alle grafieken van energiebehoeften laten zien dat over 5 jaar de uranium behoefte gestegen is en dat deze voorlopig de komende 20 jaar zal blijven stijgen. Koop dus nu en wees zeer geduldig.
Portfolio update
Deze week was een zeer slechte week voor ons portfolio, vooral de uranium sector daalde, maar eigenlijk daalde de rest zachtjes mee. De cannabis sector heeft we helemaal opgedoekt, we raden u aan hetzelfde te doen, we zien het komende jaar geen goede prijsontwikkeling meer in deze sector. Verkoop dus alle aandelen behalve de FGS aandelen. De S&P500 en de AEX blijft stijgen, onze portfolio heeft een behoorlijke dreun gehad, we staan echter nog op een ruime voorsprong. Motto blijft : Houd koers!
Sector
Rendement
Base metals
& Copper
28,4%
Gold &
Silver
25,9%
China
-10,5%
Uranium
-33,4%
Energy
13,0%
Short
-6,5%
Dividend
Income
15,5%
EV-metals
-5,9%
FGS
132,2%
Winst/Verlies
2018/9
3,7%
Totaal
19,76%
Disclaimer:
Beleggershulp baseert zijn werk op research vanaf het internet, bij officiële instanties en meningen van andere nieuwsbriefschrijvers. Niets in deze nieuwsbrief is letterlijk overgenomen van anderen, behalve sommige grafieken, het is de mening van de schrijver. Het kan fouten bevatten en u moet geen enkele investering beslissing maken zuiver op basis van wat u in deze nieuwsbrief leest. Het is uw geld en blijft uw verantwoordelijkheid. We zijn zelf een zeer kleine investeringsfirma en kunnen hierdoor onmogelijk zelf de prijs van aandelen beïnvloeden.
Privacy:
Beleggershulp bewaart je email en naam als gegevens, meer niet. Deze gegevens zijn alleen voor de eigenaar van de website inzichtelijk, zijn beschermd met een complex paswoord en worden niet verstrekt aan iemand anders. Indien u niet tevreden bent over onze service dan kunt u zich altijd uitschrijven door een e-mail te schrijven naar info@beleggershulp.nl. Wij schrijven u dan zo spoedig mogelijk uit.
In deze weekly geven we u een update over de soft commodity markt en de ontwikkelingen in onze uranium aandelen portfolio. Aangezien we beide onderwerpen al diverse malen behandeld hebben zullen we het vooral voor de uranium update kort houden deze week. Op 25 mei hebben we reeds bericht over de soft commodities, er zijn echter nieuwe ontwikkelingen op dit gebied waar we op in zullen spelen. Uranium lijkt uitgespeeld te zijn en naar de bodem verbannen te zijn. Bij beleggershulp zien we dit anders, misschien dat deze update u sturing kan geven wat te doen.
Soft Commodities
Eigenlijk is er qua prijsontwikkeling niet zoveel veranderd sinds we in mei we u hierover bericht hebben met behulp van onze weekly update. De situatie op de wereldmarkt is echter nog nijpender geworden en wij denken dat dit zeker nog niet in de koersen verwerkt is. Er zijn 2 ontwikkelingen in de soft commodities waar we op in zullen zoomen, de varkenspest in China en het slechte weer in de USA.
In China is er al geruime tijd varkenspest. Hierdoor is de varkensprijs al behoorlijk gestegen. Door deze pest zal China dus meer varkensvlees moeten importeren. Een belangrijke markt waaruit deze import zal moeten komen is de USA. We zullen echter niet inspelen op de vlees futures zelf maar op wat de varkens eten. Dit is vaak mais en sojabonen zodat ze flink zullen groeien. Doordat er meer vlees uit de USA gehaald zal worden, zal op deze markten de CORN en SOYB fondsen ook stijgen is onze verwachting.
De 2de ontwikkeling is het slechte weer in de USA. Door overstromingen zijn veel mais, sojabonen en graan oogsten aan het mislukken. Dit zal een prijsopdrijvend effect hebben zeker nu ook meer van deze grondstoffen voor de vleesindustrie nodig is. Hoe hoog de prijzen zullen oplopen is alleen maar naar te raden maar wij denken hier opnieuw een kans van slagen in te hebben.
We zullen hier op dezelfde manier inspelen als voorheen. Door langlopende calls te kopen op CORN, SOYB en WEAT. Onze nieuwsbrief abonnees hebben hiervan reeds een update ontvangen. De calls zijn met onderstaande condities gekocht. Het gaat hierbij om de 3 bovenstaande calls, de 2 onderstaande calls zijn zilvermijn opties waarvan we 1 aangekocht hebben en de ander verkocht hebben. We zullen de soft commodity opties trachten met winst te verkopen, hoeveel winst we hier zullen pakken laat zich nog aanzien, we zien nu echter een mooie opportunity om wat centjes bij te verdienen.
Uranium update
Poeh, dat was even schrikken. Zelfs voor ons. Uranium aandelen stonden zwaar onder druk en sommigen zakten zelfs met meer dan 40%. Toch hadden we u al gewaarschuwd voor de volatiliteit van dit soort aandelen. Heeft u hier geen zin in of slaapt u hierdoor slecht, stap dan absoluut niet in volatiele aandelen. Wij zien dit echter als een opportunity en zijn hier dan ook zeer blij mee. Wacht eens even, wat zeggen jullie nu, hoor ik u denken? Jullie adviseren uranium aandelen, vervolgens zakken ze ernstig in prijs, en nu zeggen jullie dat je hier blij mee bent? Ja we zijn hier blij mee. Wij denken dat dit een zeer overdreven correctie van de markt was, puur gedreven op het sentiment van het niet doorgaan van de 232 import beperkingen. De markt denkt nu dat het helemaal niet doorgaat, wij denken dat dhr. Trump het op een andere manier door laat gaan, b.v. met eerst een 5% quota. Hij heeft namelijk gevraagd om een verder onderzoek in deze zaak. Hoe dan ook, ook zonder de 232 import beperkingen van uranium buiten de USA zal de prijs van uranium eens moeten stijgen. Het ligt nu reeds jaren op de bodem, veel kunnen we niet meer zakken. Daarom adviseren we u op de aandelen die het meest gezakt zijn bij te kopen. Koop aandelen URG, UUUU en UEC bij. Het herstel gaat echter zeer lang duren. Wij verwachten een echte explosie van de prijzen pas in een tijdframe van 5 jaar. Wees dus geduldig, u gaat hiervan profiteren net zoals u nu van de stijging in goud en zilver profiteert.
Portfolio update
Deze week stegen vooral de goud en zilver posities van onze portfolio, we staan inmiddels weer boven 23% winst van onze totale portfolio. Helaas hebben we een verliezer bij de opties moeten incasseren, dit brengt onze winrate gelijk naar beneden naar 97%. Een % om nog steeds trots op te zijn. We zijn echter nog steeds bereid om de winrate op te offeren om onze portfolio te beschermen. Uranium presteert zeer slecht zie bovenstaande commentaren in deze weekly. Voor de rest is het een beetje pappen en nat houden. Motto blijft : Houd koers!
Sector
Rendement
Base metals
& Copper
34,5%
Gold &
Silver
27,8%
China
-11,5%
Uranium
-18,6%
Energy
12,5%
Short
-8,2%
Dividend
Income
12,7%
Cannabis
-19,5%
Digital
Currency
0,0%
EV-metals
0,7%
FGS
162,9%
Winst/Verlies
2018/9
7,9%
Totaal
23,07%
Disclaimer:
Beleggershulp baseert zijn werk op research vanaf het internet, bij officiële instanties en meningen van andere nieuwsbriefschrijvers. Niets in deze nieuwsbrief is letterlijk overgenomen van anderen, behalve sommige grafieken, het is de mening van de schrijver. Het kan fouten bevatten en u moet geen enkele investering beslissing maken zuiver op basis van wat u in deze nieuwsbrief leest. Het is uw geld en blijft uw verantwoordelijkheid. We zijn zelf een zeer kleine investeringsfirma en kunnen hierdoor onmogelijk zelf de prijs van aandelen beïnvloeden.
Privacy:
Beleggershulp bewaart je email en naam als gegevens, meer niet. Deze gegevens zijn alleen voor de eigenaar van de website inzichtelijk, zijn beschermd met een complex paswoord en worden niet verstrekt aan iemand anders. Indien u niet tevreden bent over onze service dan kunt u zich altijd uitschrijven door een e-mail te schrijven naar info@beleggershulp.nl. Wij schrijven u dan zo spoedig mogelijk uit.